Rabu, 4 Disember 2013

Banjir

Salam sejahtera

Apa khabar? sihat?.. kenapa?..mengapa?.. ada ke yang tanya macam tu ye?..perasan glamer kejap..ayat macam biasa..bukan tak nak buat entri baru..kali ini..entah berapa banyak entri yang dah buat..tapi separuh jalan padam..ada yang dah nak siap pun padam..dan ada juga duk termenung je depan pc tak tau nak karang apa... yang ini pun gagah jugalah menyiapkannya..kalau jadi wartawan tak terkejar dateline agaknya..hehehee

Kali ini nak cerita pasal banjir..Dukacita mendengar negeri yang terlibat itu..oleh kerana yang terlibat itu termasuk negeri kelahiran lagilah rasa dukacita...dimaklumkan di kampung saya pun turut mengalami banjir..alhamdulillah rumah dekat kampung berada di kawasan tinggi,jadi tak kenalah..yang kena rumah-rumah yang berdekatan dengan sungai dan di kawasan rendah..termasuklah saudara saya ni..tengoklah gambar yang dia upload kat fb dia ni..(maaf awak,saya curi gambar awak ye:)...yang lagi satu gambar rakan sekolah yang ambil(maaf,saya pun cilok gambar awak ye:)..yang tu terletak di sekolah rendah...moga mereka yang terlibat banyak bersabar
keadaan di rumah saudara
rumah berhampiran sekolah rendah...tu..kat tepi belakang sikit ada nampak pagar sekolah..



Sebenarnya hati ini gundah gulana..mak saya kini berada di kuantan..rasanya semua orang tahu di bandar kuantan mengalami banjir yang teruk..dah hampir lumpuh.. mak sekarang berada di rumah kawan baiknya..sebelum ini mak duduk menyewa sendirian..oleh kerana tuan rumah nak rumahnya tu..jadi mak terpaksalah cari rumah lain..dekat kuantan susah nak cari rumah yang harganya agak patut..jadi sebelum mak dapat rumah lain mak duduk di rumah kawan baiknya..saya dah ajak mak duduk bersama..dah puas pujuk dah..mak lebih suka duduk kat sana..

Dengan keadaan mak keseorangan itu, hati anak mana yang tak bimbang..namun dari kejauhan saya mendoakan akan kesejahteraan..keselamatan mak..
Orang kata ngam-ngam je...ngam-ngam mak pindah rumah dalam seminggu itu, rumah lama mak duduk dulu turut terlibat dengan banjir..cubalah dibayangkan kalau mak tak pindah..dengan keadaan mak tu..keseorangan...huhuhuu
gambar dari fb kuantan : taman perumahan tempat tinggal mak yang dulu..


Mohon sama-samalah kita mendoakan mereka yang ditimpa bencana sentiasa dilindungi olehNYA~amin..



6 ulasan:

tenku butang berkata...
Ulasan ini telah dialihkan keluar oleh pengarang.
tenku butang berkata...

Haiii.. cakkkk..
Done follow sini no. 16,
jom follow me back yea..
http://tengkubutang.blogspot.com/
Salam kenalan.. leh kunjung mengunjung pasni.. heeeee.. klu minat kuceng, leh follow sini sekali.. http://kucenkucenbelog.blogspot.com/

tenku butang berkata...

Fobia dgn banjir.. pernah keta teman ditenggelami air tahun lepas.. xkan lupa..

ieda_nms berkata...

salam kenal...selamat datang ke blog saya yang tak seberapa ni...rajin pula awak like ye :) ... apapun terima kasih bebanyak ye..pasni saya pulak like awak.... opss..like blog awak..hehee

Munira Mustafa Kamal berkata...

Ingat mak tu memang anak yang baik. Doa banyak2 ya. Tapi sekarang dah surutkan banjirnya?

ieda_nms berkata...

insyaAllah..terima kasih atas ingat Munira..

alhamdulillah dah surut pun banjir tu..