Isnin, 29 Oktober 2012

jemmed !!!

Assalamualaikum dan salam sejahtera.
Rasanya belum terlambat untuk saya mengucapkan selamat hari raya aidiladha.Maklumlah,hari khamis dah balik kampung..jadi tiada kesempatan untuk buat entri.hihi..banyaklah alasan!
Hari ni nak cerita pasal hari raya haji tahun 2012..memang banyak betul memori..
Rasanya raya haji tahun ini paling ramai yang pulang ke kampung..lebih2 lagi bagi mereka yang berasal dari pantai timur.Macam saya..hiihii
  Pasai apa saya cakap macam tu? bayangkanlah biasanya perjalanan dari rawang ke maran pahang,mengambil masa kira-kira 3jam..namun perjalanan pulang ke maran mengambil masa hampir 7 jam.. huh..kalau hari biasa perjalanan tu dah boleh sampai kelantan! Nak beraya punya pasal sanggup ku redah..hihii
Lain pula, cerita masa balik dari kampung..walau pun hanya mengambil masa kira2 hampir 5jam perjalanan..namun macam2 yang berlaku..macam-macam ada...bermula dari lanchang,di sana dah nak mula jem...kemudian dengan anak2 yang mula stress....mama!bila nak sampai?..abah!kat mana dah?jauh lagi ke?..dengan perut memasing tiba2 meragam!...jadi,abah ambil keputusan kita rehat dulu di hutan lipur lentang..yang tak pernah2 kita sampai walau tiap2 balik kampung mesti lalu punya..

'jem'

'jem lagi...'

'berenang..berenang..yea!'

'jom! kita main tanam-tanam..'

'apa2 ajelah korang berdua ni..'

'syoknye adik main air..'




Berkongsi kata2 dari mak'chik' ...  nak terlentang mengadap jem!..  anak2 memang dah terlentang dah!.. sempat lagi berkuak lentang di hutan lipur lentang..
Dah habis cerita jem, nanti saya sambung pula sambutan aidiladha pula...

~macammana dgn korang?..'terserempak' dgn jemmed tak?~

Tiada ulasan: