Selasa, 6 November 2012

lepas solat subuh?!!

Assalamualaikum..dan salam sejahtera.
Puas juga nak mamujuk hati ini,untuk buat entri yang baru,nak sambung cerita raya haji yang lalu.Punyalah lama nak memikir ayat,sampailah hari ini barulah terbuat.
Nak tanya kamu-kamu..bahasa pasarnya,'koranglah'.Pernah tak dekat tempat kelahiran korang..sebelum nak tanya,nak buat ayat penyata kejap.Biasakan kita sebagai umat islam mengadakan majlis tahlil.Kebiasaannya majlis ini diadakan pada selepas waktu solat zohor..asar..maghrib @ isya'...kan!kan!.... nilah persoalan aku..majlis tahlil selepas solat subuh!!..Ha! korang pernah jumpa tak?..Majlis ni bukan lepas solat subuh...jam 10 pagi ye!..yang ni betul2 lepas solat subuh..lepas subuh maksud aku dalam pukul 6 lebih(am)..benda ni sebenarnya dah menjadi biasa kat kampung aku.
Tercetusnya idea untuk buat entri ini pun disebabkan oleh 'mereka' yakni mereka yang kahwin dgn orang kampung aku..errkk termaksuklah en.somiku.. yang terkejut dengan waktu majlis itu. aku ingat perkara ini adalah biasa, rupanya kat kampung aku je yang memang biasa  kot..


 yang kat atas tu,gambar majlis tahlil kat kampung aku raya haji yang lepas.Biasanya jemputan adalah mereka yang hadir ke masjid,serta jiran tetangga.kali ini tak berapa ramai yang datang sebab ada 2 buah rumah lagi yang juga buat majlis tahlil,jadi jemaah masjid dibagi sama rata..Ha! kan aku dah kata majlis lepas subuh ni dah jadi kebiasaan kat kampung aku!

Ha! korang-korang!..pernah tak merasai majlis tahlil selepas subuh?

2 ulasan:

kujie berkata...

kat tempat kami ada buat mcm ni..betul2 lepas subuh.

kenduri pun ada org pernah buat.


p.s/ boleh hntr msg kt facebook bagi nama , alamat dan no tel tak?

ieda79 berkata...

oo..ada jugalah yang buat ye..
mungkin pada yg tak biasa tu agar pelik kedengarannya..

kenduri apa pulak yg dibuat pagi2 tu kakjee?