Sabtu, 15 Disember 2012

1/2/34 : anak mama dah besar

Assalamualaikum.

Petang semalam (Jumaat) dapat call dari somi(masa tu somi kat tempat )..en.somi cakap esok(sabtu) ada berkhatan ramai2 di sek.agama dekat rawang..nak bawa anak sunat ke?..aku..sebenarnya belum sedia dari segi mental..sebab, aku ingat tahun depan baru nak bawa dia orang sunat di kampung..nak serah kat mak suruh jaga..hahaaha.. aku kan anak mak.hehehee..aku ni sebenarnya seriau+takut tengok benda yg luka..berdarah ..berjahit..masa aku bersalin,kena jahit dulu mana ada tengok pun.. takut.. 
Bila difikirkan balik..rupanya ini adalah rezeki dariNya untuk anak aku.. 
'Dia maha mendengar'..Alhamdulillah..aku kuatkan juga semangatku ini demi anak tercinta :)
Dan hari ini (sabtu..bersamaan 1 Safar 1434H..1/2/34..cantik tarikh ni) dengan izinNya selamatlah kedua anak-anak aku..

Dengan gigihnya..keluar dari rumah pukul 6.30pagi..pendaftaran pukul 7.30pagi..dari rumah ke rawang dekat 1/2jam itu yg kena keluar awal..

Majlis berkhatan anjuran JKKK Kampung Kenanga , Sek Rendah Agama Ibnu Khaldun , Kementerian Kesihatan Malaysia & Pelajar perubatan dari UPM...terima kasih semua!

majlis perasmian


penyampaian cenderhati oleh Dekan perubatan UPM (dah lupa namanya..)


menunggu untuk berarak


bersedia untuk berarak..naik bas lagi..

budak yang ini kena sentiasa dipantau..takut dihempaknya abang2nya nanti

sedia!!!

jom main air!!!... ( semburan air oleh pihak bomba)


angah yang paling xcited

taklimat dari kementerian kesihatan..cara2 berkhatan & penjagaan selepas berkhatan

abang ok?..dgn.muka machonya setelah selesai..

abang & kakak dari UPM..melayan korang bak raja!.. terima kasih semua!!

abang tidur ke?...ke tahan sakit tu??.. :)

angah yang selamba..

huhuu..upin tipu!!..ipin tipu!!..sakitlah mama!

yea!! saya dah sunat

terima kasih daun keladi..

punyalah nak pujuk budak tu..siap pujuk beli UNO lagi..
Lepas ni mama kena jadi macam kak ros ye!..  ^ ^,

3 ulasan:

ibuintan berkata...

Assalamualaikum Ieda... wah untunglah along dan Angah.. diraikan penuh meriah

ieda79 berkata...

Waalaikummussalam.. alhamdulillah..rezeki anak2..tak dirancang pun..dapat tahu tentang majlis ni pun hari semalam..anak2 memang seronok..bab kena sembur air yang paling dinanti oleh mereka...

azman berkata...

Bagus berkhatan awal,cepaat dewasa :)