Khamis, 28 Mac 2013

buku dan saya





kisah ww yang lalu tentang yang pertama..lihat di sini .. apa yang pertama? .. itulah novel pertama saya baca yang membuatkan saya terus dengan minat membaca.. sebenarnya itu bukanlah novel pertama yang saya baca..sebelum tu..masa muda dulu..ala..masa sekolah rendahlah..saya suka baca buku penyiasatan..kadang2 ada buku ala-ala cinderella,cerita dongeng gitu!.. kanak-kanak ribena masa tu, memanglah banyak imaginasi kan?..kan? :)

dah besar sikit..dah mula dengan novel cintan cintun.. remaja kan! ;)
di selang selikan dengan majalah komik..hiburan.. pastu bila bila kepala ni  seperti diketuk.. buku ilmiah juga tidak ketinggalan, walaupun taklah seberapa banyak mana pun...

masa sekolah dulu, saya banyak simpan majalah, komik..dan novel... entah mana semua koleksi saya itu..ishk..ishk..sayangnye....dulu rajin beli buku dari penulis ahadiat akhashah..kalau buku yang mungkin harga sangat mahal bagi pelajar pada masa tu...saya pergi perpustakaan pinjam!...ini lagi satu hobi saya..suka pergi perpustakaan..dah rata saya redah..dari perpustakaan bergerak..perpustakaan desa..perpustakaan daerah..hinggakan perpustakaan negara, sudah saya jejak..hatta kalau nampak kedai buku pun saya mesti singgah!

lepas ni kalau saya rajin :)  mungkin saya akan buat 'review' tentang buku yang telah saya baca... 



notahati: ada sesiapa yang bermurah hati nak bagi saya buku tak?!  :)


2 ulasan:

Kujie berkata...

novel cintan cintun alaf 21 semua dah diangkut anak2 buah...kira mcm harta turun temurun

skrg beli novel yang underdog, bukan mainstream sgt...kelainan dari dulu

beli kat MPH , cepat hantarnya...dua hari je dah sampai depan rumah

ieda_nms berkata...

ye ke..kalau ada pada kakjie boleh juga saya pinjam :)

kaedah yang cepat dan mudah..tapi saya suka beli by hand.. suka pegang..belek-belek..baru puas hati ni..