Khamis, 17 Januari 2013

NOTA kecik


Rajinnya...siapalah yang buat ni...  :)






Nota ni angah yang punya..tapi mama yang buat ... hahaa
Teringat pula masa sekolah dulu-dulu...Aku rajin buat nota kecik ni...korang pun mesti buat juga kan!... dulu aku sekolah menengah yang kain hijau tu..sekolah tu kena banyak menghafal..jalan terbaik..adalah dengan nota macam ni..banyak oo..nak kena hafal...fekah..hadis ..tauhid..nahu...sirah nabi...al-Qur'an...

Oleh kerana aku ni tak berapa nak pandai...aku tak habis belajar kat sana..aku tukar sekolah..yang berkain biru tu pulak....
Dekat sekolah kain biru ni..aku ada juga buat..nak2 subjek sejarah..ialah,nak diingat tarikh, tahun... Tapi yang paling aku kagum ialah sahabat aku,masa sekolah kain biru..habis je cikgu ngajar..dia terus buat nota kecik ni...tabiklah!!..dah jadi pensyarah dah dia...alhamdulillah...

Ingat pasal belajar ni..mmm...spm aku ok gak..berapa tu?...hahaa..biarlah rahsia...agak2 teman sekolah dulu kalau tau aku tak p sambung belajar..mesti dia orang terkejut....rezeki...jodoh..ajal dan maut semuanya dah ditentukan olehNya...aku pasrah... ( bukan tak mau cakap aku redha...bagi aku, redha itu..adalah kesempurnaan..aku hanya hamba...dalam pasrah ada juga rasa terkilan.. aku dah bagitau aku hamba...ada masa merungut juga..) Dah melalut pulak aku ni..dah hampir nak jadi sessi meluah perasaan pulak... apa pun yang baik adalah dariNYA...yang kurang adalah aku...

Tiada ulasan: